poniedziałek, 25 kwietnia 2011

Zakładamy ogród

Cześć mam na imię Edyta i chciałabym wam opowiedzieć jak powstał mój pierwszy ogród. Otóż założyłam go dziewięć lat temu kiedy przeprowadziłam się do innej miejscowości. Piękny dom, duża działka i ogród duży, pusty, tyle pracy a ja sama. Zaczęłam od odchwaszczania, wyzbierania kamieni, cegieł itp.Ziemia była marna trzeba zatem nawieść żyznej ziemi. Nawiozłam, wymieszałam z tą która była i żeby mieć gwarancję że nic nie będzie brakowało moim roślinom kupiłam nawóz z odpowiednią ilością azotu i składników mineralnych. Teren trzeba wyrównać i stworzyć projekt, co i gdzie będziemy sadzić, jakie rośliny możemy posadzić w cieniu a jakie na  słońcu. Rośliny bardziej wymagające lub te mniej wymagające.To też jest bardzo ważne.Dlaczego? Jak zakładałam ogród też zastanawiałam się jakie rośliny posadzić, ile czasu będę mogła im poświęcić i czy poradzę sobie z przycinaniem, nawożeniem, opryskiwaniem. Każdej bowiem roślinie trzeba poświęcić trochę czasu a one odwdzięczą nam się z całą pewnością.
Praca wcale nie była taka łatwa jakby się wydawało.Codziennie praca i ogród, praca,ogród. 
Kiedy temat ziemi  i ogólny projekt ogrodu już załatwiłam wybrałam się na zakupy (co kocham najbardziej).Rośliny kupowałam partiami, żeby każdego dnia posadzić to co miałam zaplanowane. To była bardzo ciężka i męcząca praca, ale kiedy skończyłam byłam bardzo dumna z siebie i z mojego ogrodu.Pamiętajcie im więcej poświęcicie czasu na założenie ogrodu tym leprze będą efekty, będzie on miał duszę, rośliny będą was kochały a wy możecie chwalić się znajomym że to wy i nikt inny założyliście ten ogród.No chyba, że ktoś nie ma smykałki do takich rzeczy to wtedy sprawy mają się inaczej. Zatrudniamy firmę a oni nie zawsze pracują tak jak byśmy chcieli.

1 komentarz:

  1. Eydytko :)
    A gdzie można zobaczyć efekty Twojej pracy. Bo ja tutaj widzę same "cudze" artykuły a z chęcią obejrzałabym ten Twój ogród.

    OdpowiedzUsuń